UNITAT FINAL
A partir d'ara treballareu amb aquests dossiers.
Un
Dos
DESCARREGA LA GUIA D'ESTUDI DE LES UNITATS 4 I 5
A partir d'ara treballareu amb aquests dossiers.
Un
Dos
DESCARREGA LA GUIA D'ESTUDI DE LES UNITATS 4 I 5
UNITAT 3
"APLICA"
Els exercicis que serviran d'"aplica" de la unitat 3 són:
-pàgina 62: 12
-pàgina 63: 14, 15, 16 i 21. ATENCIÓ: l'activitat 21 s'ha de publicar al blog amb les següents etiquetes:
Nom Cognom, Colloquium, Unitat 3, Aplica
Data d'entrega: dilluns 30 gener.
Guia d’estudi
Unitats 1 i 2
Teoria
-pàgina 62: 12
-pàgina 63: 14, 15, 16 i 21. ATENCIÓ: l'activitat 21 s'ha de publicar al blog amb les següents etiquetes:
Nom Cognom, Colloquium, Unitat 3, Aplica
Data d'entrega: dilluns 30 gener.
Guia d’estudi
Unitats 1 i 2
Teoria
- Conèixer quines són les terminacions de les paraules quan estan en els casos nominatiu, genitiu i ablatiu, tant en singular com en plural.
- Saber la funció de les paraules quan estan en els casos nominatiu, genitiu i ablatiu.
- Saber com es tradueixen les paraules declinades, tenint el compte el cas, el gènere i el nombre.
- Conèixer el verb “sum”.
- Saber les terminacions verbals.
- Conèixer les regles etimològiques bàsiques (del llatí al català) estudiades en les unitats 1 i 2.
- Conèixer el significat de les paraules llatines invariables treballades a classe.
Activitats
- Traduïr oracions (o sintagmes o paraules) del llatí al català i de català al llatí.
- Segons la funció de la paraula, saber en quin dels casos s’ha de declinar.
- Donada una paraula, saber en quin del casos, nombre i gènere està declinada.
- Escriure una paraula en un cas, gènere i nombre determinats.
- Segons la terminació verbal d’una oració, saber el nombre i la persona del subjecte.
- Donat un subjecte, conjugar un verb determinat.
- Donat un verb, saber declinar una paraula que li faci de subjecte (és a dir, en el cas, gènere i nombre apropiats).
- Donada una paraula catalana i el seu ètim (paraula llatina de la qual procedeix), explicar la regla de derivació que ha tingut lloc.
- Donada una paraula llatina, escriure-hi almenys una derivada catalana.
- Reconèixer la diferencia entre un cultisme i una paraula patrimonial.
- El quadre general de terminacions
- Les narratios de les dues unitats, treballades: analitzades i traduïdes.
- Els responde latine
- Anotacions sobre la teoria treballada a classe (esquemes)
- Les activitats de gramàtica de les dues unitats (exercitia)
- Les activitats de cultura: hèrcules, mitologia, muses...
PÀGINA 31: 12, 13, 14, 15, 16