Salve amici! Us donem la benvinguda al nou blog de llatí dels alumnes de 4t d'ESO de l'INS La Mar de la Frau.

UNITATS 4 I 5


ÚLTIMES CONSIDERACIONS SOBRE L'EXAMEN

Recordeu repassar:


-Gramàtica apresa en les unitats 4 i 5

-Vocabulari més habitual d'aquestes dues unitats

-Regles etimològiques (amb exemples) d'aquestes unitats

-Preposicions: fotocòpia de preposicions amb acusatiu/ablatiu (també ha d'estar a la llibreta)

-Les hores en llatí

domingo, 22 de enero de 2012

Text argumentatiu

Faetont, al igual que molts joves com nosaltres, es va deixar portar pels impulsos de la temptació i no es va parar a pensar durant uns segons quines conseqüències podria tenir conduir el carro que duia cada dia la llum del Sol a la Terra.
No sé si la imprudència comesa pel fill d’Hèlios va ser veritat, però, si més no, ens serveix d’exemple, o d’història per a explicar, amb un estil a faula. Faetont, és el clar exemple dels joves de tots els temps; ens atrauen les coses més perilloses, imprudents, i, en alguns casos, prohibides. I, els pares, no n’estan d’acord. Alguns, acceptaran tot mossegant-se la llengua, i d’altres, no ho acceptaran i no deixaran als seus fills tirar endavant.
A Faetont li va ser concedit el desig de conduir el carro que duia la llum del Sol a la Terra, tot i que el seu pare el va avisar. Aquest va voler tirar endavant, conscient de que era perillós, i, malauradament, va esdevenir una catàstrofe. Per sort, els joves podem aprendre d’aquest acte inconscient i saber que abans de cometre quelcom imprudent, ens aturem deu segons a pensar quines conseqüències pot tenir. Això si, per apendre, també hem d’haver comés petits errors abans de fer-ho bé, però no cal que siguin de la mida de Faetont.
Imatge extreta de Clàssics a la Romana

No hay comentarios:

Publicar un comentario